|   | 
			VOOR WIE? 
					Zij die werkzaam zijn in marketing, bijvoorbeeld productmanager, marketingmanager. Zij die veel met marketing te maken hebben, bijvoorbeeld commercieel manager, accountmanager, manager klantenservice.
					Zij die een goed inzicht hebben in en overzicht van de organisatie en/of een geïntegreerde functie bekleden.  
					 
					Kortom; functionarissen die een passie hebben èn innovatieve wegen zoeken om structureel concurrentievoordelen te realiseren.  
					De training verdien je dubbel en dwars terug.
				
				 WAAROM? 
					De dynamiek in markten is groot. Concurrentie neemt steeds maar toe. We denken dat de crisis voorbij is, maar even later dienen zich andere problemen aan. Steeds weer en steeds sneller. In deze dynamische omgeving moeten organisaties weten wat zij willen. ‘Hit & run’ werkt zeker niet meer. Scherpe analyses zijn nodig voor creatieve oplossingen. Door problemen in organisaties aan te pakken ‘smelten’ bedreigingen als sneeuw voor de zon.  
				Onderwerpen 
					De onderstaande onderwerpen staan centraal in de training  
				
					- Waar staat de organisatie nu? 
 
						Kritische beoordeling van de business, de afbakening en wat is er goed en wat niet De kracht van de visie en deze actief inzetten. Wil de organisatie het goed blijven doen dan zal ze mten veranderen..! 
					- Hoe      aan succes werken? 
 
						Benoemen van ‘kennis, kunde en      vaardigheden’ in de organisatie. Welke competenties kunnen daaruit worden      afgeleid? Vervolgens het creëren van bekwaamheden (capabilities); de ba}sis      voor concurrentievoordelen. 
					- Hoe      kan een organisatie innovatief zijn? 
 
						Aan de hand van      zes vragen vullen we het innovatieproces in. Niet alleen innovaties of      verbeteringen in producten, maar ook in kwaliteit en winstgevendheid van      klanten. 
					- Hoe      relevante kansen en bedreigingen opsporen? 
 
						Niet vrijblijvend      analyseren, maar ook denken in oorzaak en gevolg. Steeds alert zijn op:      wat zijn de consequenties voor onze organisatie en hoe kunnen we ‘dammen’      opwerpen. 
					- Hoe      de organisatie analyseren, nu en in de toekomst?
 
						 Bepaling van de      eigen positie, marktanalyse, informatieverkrijging en benutting, alsmede prognoses      en scenario-ontwikkeling staan centraal. 
					- Hoe      strategische problemen creatief oplossen?
 
						Vier stappen van      de SWOT-analyse achtereenvolgens invullen, conclusies trekken. Vervolgens      strategische alternatieven benoemen en analyseren. ‘Compromisloze’ keuzes      maken op basis van een integrale beoordeling.  
					- Waarom      is klantretentie zo belangrijk? 
 
						De kracht van klantretentie bij      winstgevende klantenmanagement. Inzetten van accountmanagement. Het nut      van beurzen voor deelnemer en bezoeker. Andere sterktes gebruiken.  
				 
				De mensen in de organisatie maken het verschil; zij leggen het fundament voor duurzame concurrentievoordelen. 
					 
					Deze trainer reikt hier de bouwstenen voor aan.  
				 | 
			  | 
			Dynamisch Programma 
					De training bestaat uit 7 keer een dagdeel, gedurende 7 weken. Ook is mogelijk 2 dagdelen per dag, dit om de dag.   
					Onderstaand een tabel met dagdelen en themata.  
				
					
						Dagdeel  | 
						Centraal   thema  | 
					 
					
						1  | 
						Waar   staat de organisatie nu.   | 
					 
					
						2  | 
						Hoe   aan succes werken.   | 
					 
					
						3  | 
						Hoe   kan een organisatie innovatief te zijn.   | 
					 
					
						4  | 
						Hoe   relevante kansen en bedreigingen opsporen.   | 
					 
					
						5  | 
						Hoe   de organisatie analyseren, nu en toekomst.   | 
					 
					
						6  | 
						Hoe   strategische problemen creatief oplossen.   | 
					 
					
						7  | 
						Waarom   is klantretentie zo belangrijk.   | 
					 
				 
				Wijze van trainen 
					Door prikkelende inleidingen, discussies, al dan niet in groepjes, trekken we steeds conclusies. De deelnemers krijgen kleine specifieke opdrachten mee om over na te denken, uit te werken en zo nodig aan de trainer of deelnemers voor te leggen.  
				Groepsgrootte 
					Door de opzet van de training is een groepsomvang van 8-15 personen optimaal. 
				Doel van training 
					Na de training kan de deelnemer zelfstandig processen initiëren en uitvoeren om strategische commerciële problemen creatief op te lossen en uiteindelijk duurzame concurrentievoordelen te realiseren.  
					 
					De training verdien je dubbel en dwars terug. 
				Trainer  
					Gerbrand Rustenburg 
				Voor meer informatie of aanvraag klik hier 
				Handboek  
					De leidraad van de training is: ‘Strategische Marketing; handboek voor vernieuwend denken’, 2014, Gb. Rustenburg, ISBN 978-90-334-9539-7, ACCO.   | 
			  | 
			  |