logo Rustenburg Consultancy, bedrijfsstrategie, marktstrategie, productstrategie
 

Boeken: Salesmanagement

TERUG  
   

VOOR
verkoopleiders, accountmanagers, verkopers die meer willen en studenten

Auteurs: Gerbrand Rustenburg en Arnold Steenbeek.
Prijs: € 70,95
Taal: Nederlands
ISBN: 978-90-01-59345-2
6e druk, mei 2020, 605 pagina's

SALESMANAGEMENT
Het leerboek neemt de lezer stap voor stap mee in het leerproces van het schrijven van een verkoopplan, waarbij het accent ligt op het analyseren en sturen van het verkoopproces.

Het praktijkgerichte karakter van het boek betekent voor de lezer een welkome hulp om te leren de vertaalslag te maken van de theorie naar de - soms harde - verkooppraktijk van de salesmanager. Deze nieuwe druk van Salesmanagement schenkt fors aandacht aan de globalisering van de salesfunctie

Het leerboek Salesmanagement is door zijn toegankelijkheid en praktijkgerichtheid zeer geschikt voor de zelfstandig lerende student en personen, werkzaam in ondernemingen en organisaties. Inhoudelijk dekt het boek de exameneisen voor het NIMA SALES-B examen.

Afgestudeerde HBO-studenten komen in de praktijk heel vaak in verkoopfuncties terecht. In ondernemingen is verkoop immers een van de belangrijkste functies. De salesmanagementfunctie heeft daar de laatste jaren dan ook duidelijk aan belang gewonnen.

Salesmanagement is dan ook bestemd voor HBO-studenten in de hoofdfase van de opleiding, personen die reeds werkzaam zijn in een verkoop- of marketingfunctie, alsmede voor personen die zich voorbereiden op het NIMA SALES-B examen.

 

 

INHOUD
Hfdst. 1 Rol van de salesmanager in de organisatie
Hfdst. 2 Uitgangspunten voor strategische verkoopplanning
Hfdst. 3 De salesmanager in een sterk veranderende verkoopomgeving
Hfdst. 4 Verkoopprognose berust op klant- en marktinformatie
Hfdst. 5 De relatie met klanten is doorslaggevend
Hfdst. 6 Organisatie en planning van het salesteam
Hfdst. 7 Accountmanagement voor strategische klanten
Hfdst. 8 Beursmanagement voor bedrijven
Hfdst. 9 Bedrijfseconomische aspecten van het salesmanagement
Hfdst. 10 Salesleadership
Hfdst. 11 Salescoaching en -training
Hfdst. 12 Sales skills
Hfdst. 13 Aspecten van internationalisatie; China als voorbeeld